جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

دندان كامپوزيت

اين يك وبلاگ كاري است

دندان كامپوزيت

۱۳ بازديد

مراقبت از دندان كامپوزيت شده

دندان كامپوزيت : زيبايي دندان ها به شدت بر روي زيبايي لبخند تاثيرگذار است. كامپوزيت يكي از تكنيك هاي مدرن در حوزه ي دندانپزشكي زيبايي است كه به كمك آن مي توانيد لبخندتان را زيباتر كنيد. مواد كامپوزيتي به صورت خميري بوده و همرنگ دندان‌هاست كه يك لايه نازك از آن بر روي سطح دندان قرار مي ‌گيرد و فرم داده مي‌ شود. با كامپوزيت ونير مي توانيد عيوبي همچون بدرنگي و زردي دندان ها، لب پريدگي و شكستگي هاي جزئي را مخفي نماييد. هر يك از روش هاي اصلاح طرح لبخند كه امروزه براي زيبايي دندان ها مورد استفاده قرار مي گيرد مراقبت هاي خاص خود را دارد كه بايد توسط فرد به خوبي صورت گيرد. در ادامه قصد داريم در خصوص نكات مراقبتي كامپوزيت شده صحبت نماييم:

 

مسواك زدن بعد از دندان كامپوزيت

رعايت بهداشت دهان و دندان پس از كامپوزيت بسيار مهم است. بدين منظور توصيه مي شود كه حتما پس از هر وعده ي غذايي دندان هايتان را مسواك بزنيد. برخي از افراد معتقدند كه مسواك زدن هاي مكرر موجب كدر شدن كامپوزيت مي شود. براي رفع اين مشكل هم راه حلي وجود دارد. راه حل آن پوليش كردن است. در صورتي كه پس از مدتي احساس كرديد كه كامپوزيت هاي دندان هايتان درخشندگي و زيبايي روز اول را ندارد مي توانيد به دندانپزشك مراجعه نماييد تا آن ها را برايتان پوليش نمايد. با پوليش كامپوزيت هايتان مثل روز اول زيب و درخشان خواهد شد.

 

استفاده از نخ دندان

مسواك زدن به تنهايي كافي نيست چرا كه مسواك نمي تواند بين دندان ها را پاكسازي نمايد. بنابراين توصيه مي شود كه در كنار مسواك زدن حتما از نخ دندان نيز استفاده نماييد. نخ دندان نقش بسيار مهمي در تميزي و پاكسازي دندان ها دارد و دندانپزشك حتما استفاده از نخ دندان را براي شما توصيه مي كند.

عدم استفاده از كامپوزيت به عنوان ابزار

كامپوزيت ها از ظرافت بسياري برخوردار هستند و بايد به درستي از آن ها استفاده نماييد در غير اين صورت دچار آسيب مي شوند. جويدن ناخن، مداد، يخ و ديگر موا غذايي سخت مواردي هستند كه موجب آسيب رساندن به كامپوزيت ونير دندان مي شوند. بنابراين از به كار بردن كامپوزيت دندان به جاي ابزار خودداري كنيد. توصيه ي ديگري كه به شما مي شود آن است كه در خوردن خوراكي هاي سفت مانند فندق، پسته و بادام احتياط نماييد زيرا با مصرف اين نوع از مواد كه نياز به جويدن طولاني مدت دارد احتمال آسيب ديدگي كامپوزيت ها وجود دارد .

خودداري از مصرف خوراكي هاي رنگي

به مدت 24 ساعت پس از كامپوزيت ونير دندان از مصرف غذاها و خوراكي و نوشيدني هاي رنگي مانند نوشابه، چاي و قهوه بايد خودداري شود زيرا كامپوزيت در اين مدت زمان به شدت مستعد جذب موارد رنگي مي باشد. بعد از گذشت اين مدت مي توانيد خوراكي هاي رنگي استفاده نماييد اما توجه داشته باشيد كه نبايد زياده روي نماييد زيرا احتمال تغيير رنگ كامپوزيت وجود دارد و در نتيجه كامپوزيت ها زيبايي و درخشندگي خود را از دست مي دهند. بنابراين توصيه اي كه به شما مي شود آن است كه مصرف خوراكي ها و نوشيدني هاي رنگي را به حداقل برسانيد.

 

معاينه دندان ها به طور مكرر

دندان هايي كه به صورت كامپوزيت ونير دندان ترميم مي شوند بايد به طور مدام معاينه شوند . براي اينكه دندان هاي شما طول عمر و ماندگاري بالاتري داشته باشند بايد به شكل مداوم به دندانپزشك مراجعه كنيد. با مراجعه مداوم به دندان پزشك شرايط دندان  كامپوزيت شده همواره بررسي مي شود و اگر مشكي وجود داشته باشد سريعا برطرف مي شود و بدين ترتيب هم سلامت دندان هايتان حفظ مي شود و هم ماندگاري و طول عمر كامپوزيت ها افزايش مي يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.