جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

وكيل رسمي دادگستري

اين يك وبلاگ كاري است

وكيل رسمي دادگستري

۱۱ بازديد

كيل رسمي دادگستري كيست

وكيل رسمي دادگستري فردي مي باشد كه با داشتن پروانه وكالت و با عضويت در يكي از كانون‌هاي وكالت دادگستري از طرف اشخاص اعم از حقيقي يا حقوقي، دولتي يا غير دولتي، دفاع از حقوق موكل را در دادسراها، دادگاه‌ ها، ادارات ثبت و املاك قبول مي‌ كند و كار وكالت مي ‌كند. در كشورهاي پيشرفته مشاوره هاي وكيل ملك به شكل تخصصي است. بدين معني كه بعضي وكلا در زمينه ي تجاري تخصص دارند كه موكل با توجه به نوع تخصص آن ها به ايشان مراجعه مي كند و بعضي ديگر در حوزه هاي مختلف فعاليت مي نمايند. چند سالي است كه اين مدل فعاليت وكلا در ايران نيز رايج شده است. در ادامه قصد داريم در اين خصوص بيشتر صحبت نماييم:

انواع تخصص هاي وكيل

وكيل خانواده

وكيل خانواده يك از عناويني است كه به وكيل رسمي دادگستري داده مي شود. وكيل رسمي دادگستري كه به شكل تخصصي در امور مربوط به خانواده فعاليت مي كند به حقوق و مقررات خانوادگي تسلط كامل و جامع دارد. از آنجايي كه لفظ وكيل عام است، چنين شخصي مي تواند وكيل محضري باشد كه در دفتر خانه اسناد رسمي توسط فرد انتخاب مي شود تا جهت انجام  امور خانوادگي و مطالبات حق و حقوق ضايع شده اعضاي خانواده خود اقدام كند و يا اين كه مي تواند وكيل املاك باشد كه به نيابت از موكل خويش در دادگستري و زير مجموعه هاي آن اقدام قضايي و احقاق حق نمايد.

وكيل چك و سفته

همانطور كه مي دانيد امروزه در فضاي بازار، اكثر معاملات انجام شده از طريق اسناد تجاري نظير چك و سفته انجام مي ‌شود. اما به علت عدم وجود نقدينگي و نيز ركود اقتصادي در بازار، بسياري از چك ها به دليل عدم موجودي نقد نمي‌ شوند. در چنين شرايطي، وكيل چك و سفته به دليل آگاهي حقوقي و نيز آشنايي با روند دادگاه و نحوه مطالبه وجه اسناد مالي مي‌تواند حقوق از دست رفته طلبكار را زنده نمايد.

وكيل ملكي

در حال حاضر خريد و فروش املاك و زمين بيش از پيش انجام مي شود و در معاملات املاك نياز به وكيلي خبره و ماهر به شدت احساس مي شود. وكيل ملكي فردي است كه در مورد انواع املاك اعم از باير و غير باير اطلاعات نسبي حقوقي و غير حقوقي داشته باشد.

وكيل مهاجرت

به هر فردي كه قصد مهاجرت دارد پيشنهاد مي شود كه حتما با يك وكيل مهارجت حرفه اي در اين باره صحبت نمايد و از وي مشوه هاي لازم را دريافت نمايد. وكيل مهاجرت وكيلي است كه در امور مربوط به مهاجرين به كشورهاي ديگر و اخذ تابعيت از دولت هاي مطبوع كه در آن مقيم هستند، اطلاعات حقوقي  كافي داشته باشد. اين كه چگونه از حقوق مهاجرين در كشورهاي مقيم دفاع نمايد يا در مورد تابعيت آن ها به درستي  اقدام كند.

وكيل امور قراردادها

وكيل امور قراردادها وكيلي است كه در قراردادهايي كه بين اشخاص تنظيم مي شود اطلاعات نسبي حقوقي داشته باشد. اين قرار دادها مي تواند بين اشخاص حقيقي و يا بين اشخاص حقوقي تنظيم گردد. بديهي است كه وجود وكيل ملك خبره در زمان عقد قرار دادهاي مذكور، مي تواند تا حدود زيادي از خسارات و     كلاهبرداري هاي ممكن در آينده جلوگيري كند.

وكيل شركت ها

وكيل شركت ها عنواني ديگر براي وكيل است و به وكيلي اطلاق مي شود كه در امورات مربوط به    شركت ها و انواع آن از اطلاعات حقوقي خوب و كاملي برخوردار باشد. اين شركت ها مي توانند   شركت هاي تجاري مشخص در قانون تجارت باشند مانند شركت با مسئوليت محدود و يا شركت هاي  تضامني  و يا اين كه مي توانند شركت هاي غير تجاري مانند شركت هاي عام المنفعه و فرهنگي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.