چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1400

اين يك وبلاگ كاري است

تفاوت مهندسي معماري با معماري داخلي

۶ بازديد

تفاوت مهندسي معماري با معماري داخلي چيست

 

تفاوت مهندسي معماري با معماري داخلي چيست؟ اغلب افراد در مورد تفاوت هاي مهندسي معماري و معماري داخلي دچار سردرگمي هستند و از تفاوت هاي بين اين دو نقش اطلاعي ندارند. در ادامه ي مطلب قصد داريم در خصوص تفاوت هاي مهندسي معماري و شركت معماري داخلي صحبت كنيم:

 

 

زمينه كاري مهندسي معماري

 

يك مهندس معمار در روند كلي ساختار ساختمان، پي ريزي بنا، ديوار ها، سقف، درب ها و پنجره ها را مورد بررسي قرار مي دهد. وظيفه مهندس معمار تنها به ساخت خانه محدود نمي شود، بلكه بايد ارتباط ساختمان با محيط هاي اطراف آن را نيز مورد بررسي قرار بدهد. ارتباط مسير هاي رفت و آمد با فضاي سبز ساختمان، رفع مشكل پاركينگ، نظم و ترتيب قرار گيري باغچه ها و طراحي فضاهاي باز و يا بسته از جمله وظايفي هستند كه بر عهده مهندس معمار ساختمان قرار دارد. شركت ديزاين منزل ساخت پروژه هاي مسكوني، ساختمان هاي اداري، كارخانه ها، فرودگاه ها، ترمينال ها، مدارس، ساختمان هاي دولتي و … توسط مهندسين معمار صورت مي گيرد.

 

زمينه هاي كاري معماران داخلي

 

زمينه ي كاري معماران داخلي محدود به طراحي داخلي يك فضا است. معماران داخلي مسئوليت طراحي داخلي يك مكان را بر اساس عناصر زيبايي شناختي، كاربردي بودن و با در نظر گرفتن نياز ها و شرايط  مخاطبين بر عهده دارند. از معماران داخلي مي توانيد براي چيدمان لوازم و وسايل داخل يك محيط كمك بگيريد. آن ها به خوبي مي دانند كه مبلمان، تابلوها، مجسمه ها و ساير وسايل در يك محيط به چه نحوي قرار گرفته شوند تا حداكثر هماهنگي و زيبايي ايجاد شود. علاوه بر اين معماران داخلي با اصول روانشناسي رنگ به خوبي آشناييت دارند و رنگ ديوارها، كف و ساير لوازم را به گونه اي انتخاب مي كنند كه هماهنگي خوبي در محيط داخلي ايجاد شود.

طراحي

 

از ديگر تفاوت علم مهندسي معماري با معماري داخلي در بحث طراحي است. اگر مي خواهيد در داخل خانه تغييراتي را ايجاد كنيد و دكوراسيون آن را عوض كنيد بايد با يك معمار داخلي در اين زمينه همكاري كنيد اما اگر مي خواهيد تنها نماي بيروني خانه خود را تغيير دهيد، در اين شرايط بهتر است كه از يك مهندس معمار كمك بگيريد. به عنوان مثال اگر قصد داريد تراس را وارد خانه كرده و يا با تخريب يك ديوار تراس را بزرگ تر كنيد، در اين شرايط بايد از شهرداري مجوز لازم را دريافت نماييد و مهندس معمار فردي است كه مي تواند اين مجوز ها را براي شما دريافت كند.

 

برنامه ريزي

 

معماران، نقشه ساختمان را طراحي كرده و در صورت نياز نقشه سه بعدي ساختمان را نيز طراحي مي كنند. مهندسين معمار براي پروژه هاي ساختماني خود  يك ماكت طراحي مي كنند تا نماي بيروني ساختمان گرفته و كليه جزئيات داخلي آن را به صورت سه بعدي مشاهده نمايند. معماران داخلي و مهندسين معماري داخلي هلگر  با تهيه ي نقشه سعي در اين دارند كه شكل پاياني پروژه را مشاهده نمايند و در صورت نياز تغييرات مورد نظر خود را در آن ايجاد كرده و حتي مكان اتاق ها و ديوار ها را تغيير دهند.

معماران داخلي نيز از اين روش براي طراحي و شركت دكوراسيون داخلي  مكان استفاده كرده  و بر روي چگونگي ظاهر اتاق نشيمن، طراحي سرويس بهداشتي و جزئيات ديگر در نقاط مختلف خانه تمركز مي كنند.  طراحي كليت ساختمان، مقاومت و استحكام آن بر عهده مهندس معمار بوده و جزئيات و زيبايي خانه بر عهده معمار داخلي مي باشد. شركت دكوراسيون داخلي  توجه داشته باشيد كه اگر مي خواهيد خانه اي داشته باشيد كه از هر نظر زندگي را براي شما ساده تر، كارآمد تر و آرامش بخش تر كند بهتر است كه با هر دوي اين افراد در كنار يكديگر همكاري كنيد چرا كه معمار داخلي و مهندس معمار به گونه اي مكمل يكديگر محسوب مي شوند.

معماري داخلي خانه لوكس

۹ بازديد

معماري داخلي خانه لوكس :  در واقع طراحي يك فضاي جديد داخلي براي خانه ها و يا هر محيط ديگري است.  امروزه معماري داخلي تلفيقي از هنر، روانشناسي، توسعه اقتصادي، جامعه شناسي و محيط زيست مي باشد. در بازسازي ساختمان بايد به معماري و طراحي داخلي توجه ويژه اي داشت. يكي از نيازهاي مهم هر انساني در طول زندگي خود داشتن مكاني براي اسكان مي باشد و اين را مي توان از بناهايي كه به جا مانده است ديد كه چقدر به اين موضوع و استحكام و طراحي آن اهميت مي داده اند. يكي از ويژگي هاي جالب اين بناها معماري داخلي منحصر به فرد آن مي باشد كه با هوشمندي بسياري تمامي نيازها و جنبه هاي زندگي يك انسان را همراه با در نظر گرفتن ويژگي هاي محيطي و فيزيكي را اعمال كرده اند و بنايي مستحكم و زيبا را ساخته اند.

با توجه به توضيحات داده شده سوالي كه به وجود مي آيد اين است كه معماري داخلي دقيقا به چه چيزي اشاره دارد و آيا معماري همان طراحي و دكوراسيون داخلي است؟ در ادامه ي مطلب قصد داريم  بيشتر به پيرامون اين موضوع بپردازيم:

 

مفهوم طراحي داخلي در خانه هاي مدرن  چيست

 

همانطور كه مي دانيد در ساخت يك سازه و بنا عوامل گوناگون بسياري دخيل هستند تا در نهايت خروجي مطلوبي ارائه شود. بناي كلي يك ساختمان در ابتدا به شكل يك طرح معرفي مي شود و قسمت هاي مختلف آن مشخص مي شود سپس بر اساس طرحي كه داده شده، ساختمان ساخته مي شود و مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مراحل كلي و به زبان بسيار ساده از فرآيند طراحي و ساخت يك بنا بود كه عنوان شد و هر قسمت از آن خود توسط افرادي حرفه اي و با تخصص بررسي و اعمال مي شود. يكي از مراحل مهم در ساختن يك بنا، طراحي ساختمان داخلي آن مي باشد. شركت معماري و طراحي داخلي  يك فرد كه در مقام معمار داخلي فعاليت مي كند به طراحي فضايي مي پردازد كه توسط مرزبندي هاي ساختمان مشخص شده است. براي مثال در نقشه ساختماني يك خانه قسمت هاي مربوط به اتاق ها، آشپزخانه، سالن پذيرايي و … جايگاه آنها مشخص شده است، اما نوع طراحي اين قسمت ها و به كارگيري عناصر فيزيكي، منابع موجود و … با در نظر گرفتن جنبه هاي زندگي افراد، توسط هنر معماري داخلي هلگر خانه لوكس  تعيين مي شود.

 

 

 منظور از طراحي داخلي چيست

 

يكي ديگر از جنبه هاي مهم در بازسازي ساختمان يا ساختن يك بنا طراحي داخلي آن مي باشد. منظور از طراحي داخلي، ساختن و طراحي بخش داخلي خانه از نظر جنبه هنري، بصري و كاركردي آن بر اساس ساختار علمي ساخت و ساز معمار داخلي مي باشد. فرد طراح سعي دارد با استفاده از علم طراحي و خلاقيت خود به بهبود عملكرد كاربردي فضا بر اساس ويژگي هاي رفتاري و سليقه اي كاربران بپردازد. به عبارتي طراحي داخلي مقوله اي ميان معماري و  شركت دكوراسيون داخلي است.

 

منظور از معماري داخلي خانه لوكس چيست

 

طراحي دكوراسيون داخلي منزل و ساختمان ها در حال حاضر جزو پرطرفدارترين جنبه هاي بهينه سازي فضاي داخلي هستند. دكوراسيون داخلي عبارت است ازهماهنگ سازي طراحي شده براي به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثيه و ساير اشياء در يك اتاق يا ساختمان به شكل كاملا هنرمندانه. در طراحي دكوراسيون داخلي به ساختمان و معماري داخلي خانه لوكس دست زده نمي شود شركت معماري داخلي هلگر  و با استفاده از عناصر و المان هايي كه در محيط خانه يا اداره و … وجود دارد مانند لوازم منزل، تابلو و… محيط و فضاي خانه تغيير داده مي شود. فردي كه به كار طراحي داخلي مشغول است قبل از هر چيز بايد ميزان روشنايي محيط، ابعاد و اندازه هاي لازم و متناسب با محيط براي مبلمان و… را در نظربگيرد و بر اساس اين قوانين همراه با خلاقيت خود محيطي زيبا و دلچسب را خلق كند.

ميز اداري مدرن و لوكس

۶ بازديد

طراحي ميز اداري مدرن و لوكس

 

ميز اداري مدرن و لوكس : يكي از اصلي ترين آيتم ها در دكوراسيون اداري يك شركت، ميزهاي كار كارمندان و پرسنل هستند. با خريد يك ميز اداري مدرن و لوكس هم به زيبايي محيط كار و هم به افزايش كارايي و آرامش كاركنان مي توان دست پيدا كرد.  در طراحي يك ميز اداري مدرن اولين موردي كه بايد مدنظر قرار بگيرد آرامش و راحتي پرسنل است چرا كه كارمندان امروزه مدت زمان زيادي را پشت ميزهاي كاري خود سپري  مي نمايند و به همين علت يك ميز اداري مناسب مي تواند بازده كاركنان را به ميزان زيادي افزايش دهد.

به دليل هزينه بر بودن تعويض ميزهاي اداري بايد در حين خريد دقت بسياري داشت تا در آينده اي نزديك نيازي نباشد كه آن ها را تغيير داد. ميزهاي اداري بايد دقيقا متناسب با شغل هر فرد انتخاب شوند و بايد به اين موضوع دقت شود كه آيا افراد با ارباب رجوع در ارتباط هستند يا خير. افرادي كه با كامپيوتر كار مي كنند بايد ميزي داشته باشند كه از فضاي كافي براي قرار دادن  كيبود و كيس برخوردار باشد. علاوه بر آن ميزهاي اداري بايد از جنس مرغوب انتخاب شوند تا موس به راحتي بتواند برروي آن جابه جا شود.

 

طراحي ميز كارمندي

 

به علت آنكه تعداد كارمندان در فضاهاي اداري بيشتر از بقيه است، درطراحي ميزهاي اداري براي كارمندان تنوع رنگ و طرح بيشتري را لحاظ مي كنند و بدين ترتيب در نهايت يك ميز اداري مدرن و لوكس ساخته مي شود. به علت تنوع بالا شما به آساني قادر هستيد مطابق با هر سليقه و با داشتن هر ميزان بودجه اي،  ميز مورد نظر و دلخواه خود را انتخاب نماييد. اندازه ميز مدرن بايد با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته شود. وقتي فضايي كمي در اختيار است انتخاب يك ميز بزرگ فقط در رفت آمد مشكل ايجاد مي كند و كارايي چنداني ندارد. براي فضاهاي كوچك بهتر است از ميزهاي كوچك استفاده نماييد كه داراي كشوهاي بسياري مي باشد. بدين طريق مي توانيد لوازم و كليه وسايل اضافي را در درون كشو قرار دهيد. ميزهاي كارمندي مي ‌توانند شكل و شمايل ميزهاي مديريت را داشته باشند، ولي از آن ها كوچك ‌تر هستند.

ميزهاي كارمندي علاوه بر راحتي و القاي حس آرامش بايد زيبا و هماهنگ با فضاي اطراف نيز باشند. اين ميزها از مواد اوليه گوناگوني با توجه به سليقه سفارش ‌دهنده ساخته مي ‌شوند. بهتر است ميز كارمندي خيلي سنگين نباشد تا جابه ‌جايي آن ها راحت صورت گيردميز رزين علاوه بر راحتي وزيبايي بايد بادوام هم باشد و از استحكام خوبي برخوردار باشد تا بتواند فشار وارده از وسايل را تحمل كند. سازندگان در ساخت آنها بايد اصول مهندسي و ارگونومي را در نظر داشته باشند.

طراحي ميز كارشناسي

 

ميزهاي كارشناسي نيز كه اغلب در محيط ‌هاي اداري استفاده مي‌ شوند، داراي ويژگي ‌هايي هستند كه مجموع آن ها راحتي كارمندان را فراهم مي‌ كنند. ارتفاع استاندارد اين ميزها حدود 75 تا 85 سانتي‌‌ متر مي باشد. يكي از خصوصيات ميزهاي كارشناسي اين است كه پايه ‌هاي آن قابليت تغيير ارتفاع  دارند. بدين ترتيب هر كارمند قادر است با توجه به شرايط خود آن را تنظيم كند.

طول ميزهاي كارشناسي بين 90 تا 250 سانتي متر است كه بسته به كارايي آن قابل تغيير است. اندازه طول ميز رزين دست ‌كم 1200 ميلي‌ متر و عرض آن هم بايد 800 ميلي ‌متر در نظر گرفته شود. خيلي از كاركنان علاوه بر سطح ميز مدرن وود تك  نياز به فضاهاي ديگر مانند كشو هم دارند كه بتوانند اسناد و مدارك خود را در آنجا نگه داري كنند و در صورت لزوم از دسترس ديگران دور نگه دارند و قفل كنند. ميزهاي كارشناسي داراي فضايي براي قرار دادن كيس و كيبورد نيز هستند.

وكيل رسمي دادگستري

۱۰ بازديد

كيل رسمي دادگستري كيست

وكيل رسمي دادگستري فردي مي باشد كه با داشتن پروانه وكالت و با عضويت در يكي از كانون‌هاي وكالت دادگستري از طرف اشخاص اعم از حقيقي يا حقوقي، دولتي يا غير دولتي، دفاع از حقوق موكل را در دادسراها، دادگاه‌ ها، ادارات ثبت و املاك قبول مي‌ كند و كار وكالت مي ‌كند. در كشورهاي پيشرفته مشاوره هاي وكيل ملك به شكل تخصصي است. بدين معني كه بعضي وكلا در زمينه ي تجاري تخصص دارند كه موكل با توجه به نوع تخصص آن ها به ايشان مراجعه مي كند و بعضي ديگر در حوزه هاي مختلف فعاليت مي نمايند. چند سالي است كه اين مدل فعاليت وكلا در ايران نيز رايج شده است. در ادامه قصد داريم در اين خصوص بيشتر صحبت نماييم:

انواع تخصص هاي وكيل

وكيل خانواده

وكيل خانواده يك از عناويني است كه به وكيل رسمي دادگستري داده مي شود. وكيل رسمي دادگستري كه به شكل تخصصي در امور مربوط به خانواده فعاليت مي كند به حقوق و مقررات خانوادگي تسلط كامل و جامع دارد. از آنجايي كه لفظ وكيل عام است، چنين شخصي مي تواند وكيل محضري باشد كه در دفتر خانه اسناد رسمي توسط فرد انتخاب مي شود تا جهت انجام  امور خانوادگي و مطالبات حق و حقوق ضايع شده اعضاي خانواده خود اقدام كند و يا اين كه مي تواند وكيل املاك باشد كه به نيابت از موكل خويش در دادگستري و زير مجموعه هاي آن اقدام قضايي و احقاق حق نمايد.

وكيل چك و سفته

همانطور كه مي دانيد امروزه در فضاي بازار، اكثر معاملات انجام شده از طريق اسناد تجاري نظير چك و سفته انجام مي ‌شود. اما به علت عدم وجود نقدينگي و نيز ركود اقتصادي در بازار، بسياري از چك ها به دليل عدم موجودي نقد نمي‌ شوند. در چنين شرايطي، وكيل چك و سفته به دليل آگاهي حقوقي و نيز آشنايي با روند دادگاه و نحوه مطالبه وجه اسناد مالي مي‌تواند حقوق از دست رفته طلبكار را زنده نمايد.

وكيل ملكي

در حال حاضر خريد و فروش املاك و زمين بيش از پيش انجام مي شود و در معاملات املاك نياز به وكيلي خبره و ماهر به شدت احساس مي شود. وكيل ملكي فردي است كه در مورد انواع املاك اعم از باير و غير باير اطلاعات نسبي حقوقي و غير حقوقي داشته باشد.

وكيل مهاجرت

به هر فردي كه قصد مهاجرت دارد پيشنهاد مي شود كه حتما با يك وكيل مهارجت حرفه اي در اين باره صحبت نمايد و از وي مشوه هاي لازم را دريافت نمايد. وكيل مهاجرت وكيلي است كه در امور مربوط به مهاجرين به كشورهاي ديگر و اخذ تابعيت از دولت هاي مطبوع كه در آن مقيم هستند، اطلاعات حقوقي  كافي داشته باشد. اين كه چگونه از حقوق مهاجرين در كشورهاي مقيم دفاع نمايد يا در مورد تابعيت آن ها به درستي  اقدام كند.

وكيل امور قراردادها

وكيل امور قراردادها وكيلي است كه در قراردادهايي كه بين اشخاص تنظيم مي شود اطلاعات نسبي حقوقي داشته باشد. اين قرار دادها مي تواند بين اشخاص حقيقي و يا بين اشخاص حقوقي تنظيم گردد. بديهي است كه وجود وكيل ملك خبره در زمان عقد قرار دادهاي مذكور، مي تواند تا حدود زيادي از خسارات و     كلاهبرداري هاي ممكن در آينده جلوگيري كند.

وكيل شركت ها

وكيل شركت ها عنواني ديگر براي وكيل است و به وكيلي اطلاق مي شود كه در امورات مربوط به    شركت ها و انواع آن از اطلاعات حقوقي خوب و كاملي برخوردار باشد. اين شركت ها مي توانند   شركت هاي تجاري مشخص در قانون تجارت باشند مانند شركت با مسئوليت محدود و يا شركت هاي  تضامني  و يا اين كه مي توانند شركت هاي غير تجاري مانند شركت هاي عام المنفعه و فرهنگي باشند.

طراحي داخلي شركت

۸ بازديد

نكات مهم در طراحي داخلي شركت

 

اگر صاحب يك شركت و يا اداره هستيد بايد بدانيد كه معماري داخلي  شركت و اداره تان بسيار مهم است چرا كه يك طراحي مناسب و ايده آل دكوراسيون دفتر كار مي تواند نقش بسيار مفيد و موثري در جذب و اعتماد مشتري ها دارد. معمولا براي طراحي دكوراسيون هاي اداري به مشخصات فرهنگي مراجعه كنندگان و خدمات ارائه شده شركت دكوراسيون داخلي  توجه زيادي مي شود.

مهم ترين موضوعي كه بايد از آن مطلع باشيد اين است كه فضاي كارتان را همچون منزل خودتان در نظر بگيريد و به طراحي داخلي آن اهميت بدهيد. محل كارتان، جايي است كه براي به دست آوردن سهم بازار در آن مي جنگيد، به دنبال فرصت هاي شغلي بهتر مي گرديد، و آرزوهاي خودتان را محقق  مي سازيد. به همين علت اگر به دنبال بهره وري بيشتر هستيد بايد محيط كسب و كارتان را به شكلي  حرفه اي در معرض ديد بگذاريد. در ادامه ي مطلب قصد دارم در خصوص طراحي داخلي شركت نكاتي را بگوييم:

 

 

اهميت به ظاهر كلي شركت

 

خودتان را جاي فردي بگذاريد كه براي اولين بار به شركت شما آمده است. به نظرتان چه نوع برداشتي از شركت شما و كسب و كارتان خواهد داشت؟ معماري داخلي سعي كنيد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد كه داخل و خارج دفتر كارتان به اندازه كافي خوب و مناسب طراحي شده است. به ظاهر كلي شركت و تميز و مرتب بودنش توجه ويژه اي داشته باشيد. با صرف اندكي هزينه و خريد  گل و گياهان آپارتماني مي توانيد محيط كسب و كارتان را بسيار زيبا جلوه دهيد. رنگ هايي كه براي رنگ آميزي ديوارها به كار مي بريد نيز مي تواند تاثير بسيار خوبي براي بازديد كنندگان داشته باشد. در واقع بايد كاري كنيد كه مراجعه كنندگان به دفتر شما، همان حسي كه خودتان انتظار داريد را از محيط كارتان درك كنند.

توجه كردن به رنگ هاي محيط

 

به كار بردن رنگ ها در هر محيطي بايد طبق اصول روانشناسي رنگ باشد. توجه داشته باشيد كه انتخاب رنگ هاي مناسب براي دكوراسيون دفتر كار، به طور خاص و ويژه اي به نوع كاري كه به آن مشغول هستيد وابسته است. به طور مثال اگر شركتي داريد كه در حوزه ي مالي و حقوقي فعاليت مي كند بهتر است كه از رنگ هاي خنثي براي رنگ آميزي فضاي داخلي تان استفاده نماييد اما حرفه هايي همچون عكاسي و طراحي گرافيك، كه خلاقيت بيشتري در آنها دخيل هستند، با رنگ هاي پر انرژي و گرم، قرابت بيشتري پيدا مي كنند.

 

نوردهي مناسب

 

در طراحي داخلي شركت دكوراسيون داخلي  بايد توجه كنيد كه فضا از نور كافي برخورار است. نور يكي از مهم ترين فاكتورها در  شركت معماري داخلي محسوب مي شود. نور محيط كار از جمله فاكتورهايي است كه  مي تواند تاثير مستقيمي روي نحوه فعاليت و راندمان كار داشته باشد، به همين دليل سعي كنيد از تامين نور كافي در محيط هاي بسته اطمينان حاصل كنيد. اگر اتاق ها به گونه اي هستند كه به نور طبيعي دسترسي دارند مي توانيد از پرده هاي كركره اي استفاده نماييد تا به بهترين نحو ممكن نور خورشيد را در فضاي اتاق مديريت نماييد.

توجه به جزئيات محيط

 

پس از آنكه همه ي وسايل اصلي دفتر كارتان را در سر جايشان قرار داديد و همه كاغذها و اسناد رها شده در اتاق را در قفسه ها طبقه بندي كرديد، نوبت به بررسي جزئيات مي رسد. در جزئيات بايد توجه داشته باشيد كه آيا ابزار و وسايلي كه در اطراف خودتان قرار داده ايد، دقيقا همان چيزهايي هستند كه به آن ها نياز داريد؟ براي اينكه بتوانيد به خوبي اين موارد را مديريت كنيد، سعي كنيد همه وسايل را با توجه به كاربردهايشان در نقاط مختلف دفتر كارتان بچينيد.

نحوه كامپوزيت دندان

۹ بازديد

روكش هاي كامپوزيت بهترين راه حل براي زيبايي طرح لبخند مي باشند. با كمك روكش هاي كامپوزيت مي توان عيوبي همچون بدرنگي و زردي دندان ها،  لب پريدگي و شكستگي هاي جزئي را برطرف نمود. در ادامه ي مطلب قصد داريم در خصوص نحوه كامپوزيت دندان صحبت نماييم و مراحل آن را نام ببريم:

نحوه ي كامپوزيت دندان سپيدنت

نحوه ي كامپوزيت دندان به اين شكل است كه در ابتدا انتخاب رنگ كامپوزيت انجام مي شود. كامپوزيت هاي دندان در رنگ ‌هاي متنوعي وجود دارند و هر فردي بايد از قبل رنگ موردنظر خود را انتخاب نمايد. رنگ كامپوزيت ونير بايد با رنگ پوست و مو تطابق داشته و كاملا هماهنگ باشد تا زيباتر جلوه نمايد.  دندانپزشك از كتابچه راهنماي خود كه شامل نمونه ‌هايي مختلف از رنگ‌هاي كامپوزيت است براي كمك به انتخاب رنگ توسط بيمار استفاده مي ‌كند تا رنگي را انتخاب كند كه نزديك ‌ترين تطابق را با رنگ دندان‌ هاي بيمار داشته باشد.

مرحله ي دوم: آماده سازي و تميز كردن دندان ها

اگر سطح دندان‌ تميز و بدون جرم نباشد نمي ‌توان روكش هاي كامپوزيت را قرار داد به همين علت قبل از قرار دادن روكش هاي كامپوزيت، دندانپزشك دندان ‌هاي شما را پوليش مي ‌كند تا هر گونه جرم و پلاك دنداني را از روي آن ها برداشته شود. اين آماده ‌سازي به لايه ميناي دندان نفوذ كرده و عاج يا لايه زيرين دندان ظاهر مي‌ شود.

مرحله ي سوم: متخلخل كردن سطح دندان با اسيد

پس از تميز كردن و آماده سازي دندان ها نوبت به متخلخل كردن سطوح دندان به كمك  ماده اسيدي دندان است . ماده اسيدي دندان به صورت ژل است كه در قالب‌هاي سرنگي كوچك موجود است. اين ژل‌ به طور معمول حاوي 30 تا 40 درصد اسيد فسفريك است و بر روي دنداني كه قرار است كامپوزيت شود ريخته مي‌شود. اين ژل اسيدي به مدت 15 ثانيه بر روي سطح دندان گذاشته و سپس بطور كلي از روي دندان شسته مي‌ شود. پس از پاك كردن ژل، اكنون سطح دندان كاملا  آماده كامپوزيت است.

 

مرحله ي چهارم: گذاشتن كامپوزيت ونير بر روي دندان

در اين مرحله، دندانپزشك ماده كامپوزيت را با استفاده از يك برس كوچك يا اپليكاتور روي سطح متخلخل شده ي دندان اعمال مي كند. براي آنكه اطمينان حاصل شود كه ماده كامپوزيتي دندان به شكل يك لايه نازك بر روي كل دندان و سطوح آن پخش شده است گاهي اوقات  به آرامي بر روي دندان باد دميده مي ‌شود.

مرحله ي پنجم: پوليش كامپوزيت دندان

پس از آنكه ماده كامپوزيت بر روي دندان قرار گرفت، دندانپزشك پرتو نوري با طول موج خاص را بر روي آن مي‌ تاباند.نور يكي از اين واحدها به رنگ آبي است و كاتاليزور را در ماده كامپوزيت فعال مي‌ كند و موجب سخت شدن آن مي ‌شود. معمولا مدت زمان تابش نور بر روي كامپوزيت دندان حدود 10 تا 20 ثانيه خواهد بود. پس از آن اكنون مي ‌توان گفت كه كامپوزيت ونير سپيدنت اوليه ‌اي براي دندان ايجاد شده است.

 مرحله ي ششم: ترميم و گذاشتن ماده كامپوزيتي دندان

پس از آن كه باندينگ اوليه با سطح دندان ايجاد شده است از طريق ماده كامپوزيتي اكنون لايه ‌هاي پي در پي كامپوزيت دنداني به دندان اضافه مي ‌شود تا شكل و حجم مورد نياز براي ترميم دندان فراهم شود. با افزودن و تنظيم هر يك از اين لايه‌ ها، يك پيوند شيميايي با لايه ‌هاي كامپوزيت كه قبلا بر روي دندان قرار داده شده ‌‌اند ايجاد مي ‌شود. كامپوزيت داراي استحكام زيادي است. دندانپزشك آن را در قسمت‌هاي كوچك بر روي دندان مي‌گذارد و به آرامي هر يك از آنها را بر روي جاي خود با برس مي‌مالد تا زماني كه بخشي از ترميم در حال ساخت از شكل مورد نياز برخوردار باشد.

مرحله ي هفتم: فرم ‌دهي كامپوزيت

پس از آن كه دندانپزشك از موقعيت كامپوزيت ونير دندان رضايت كامل داشت به كمك همان نور قبلي تنظيمات اوليه را انجام مي ‌دهد. معمولا مدت زمان لازم براي تابش پرتو نور چيزي حدود 10 تا 40 ثانيه و در برخي از موارد احتمالا بيشتر است.

ميز كار اداري مدرن

۱۳ بازديد

خريد ميز كاري اداري مدرن

 

ميز كار اداري مدرن : با خريد يك ميز اداري مدرن مي توانيد تنوع بسياري را در دكوراسيون داخلي محل كار خود ايجاد نماييد. در حال حاضر شرايط كاري شركت ها و اداره ها بسيار متفاوت تر از قبل شده است. امروز افراد بيشتر ساعات كاري خود را در پشت ميزهايشان سپري مي نمايند. اگر كارفرما و صاحب كسب و كاري هستيد بايد بدانيد كه با خريد يك ميز كار مدرن  اداري مدرن ومناسب مي توانيد كارايي و بهره وري كارمندانتان را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد و علاوه بر آن بر روي دكوراسيون داخلي شركتتان نيز تاثيرات مثبت بسياري مي گذاريد. در حين خريد ميز كار اداري موارد گوناگوني وجود دارد كه حتما بايد به آن ها توجه داشته باشيد. در ادامه ي مطلب قصد داريم در خصوص برخي از اين موارد صحبت نماييم:

 

نكات مهم در خريد ميز كار اداري مدرن

 

  1. يكي از مهم ترين نكات در هنگام خريد ميز مديريت و ميز اداري مناسب، تعيين مرز بندي ميان كارمندها مي باشد. به عبارتي قبل از خريد ميز مدرن  بايد فضاي شركت و اداره را در نظر گرفت و ميزي متناسب با فضاي در اختيار تهيه نمود. ميز اداري بايد به گونه اي انتخاب شود كه فضاي لازم براي فرد مورد نظر را فراهم كند و مانع رفت و آمد كارمندان نشود.

 

  1. مورد ديگري كه بايد به آن توجه داشت متريال ميز است. امروزه ميزهاي اداري با متريال هاي گوناگوني همچون چوب طبيعي، ام دي اف، فلز وشيشه طراحي و ساخته مي شوند. ميزهاي چوبي، ام دي اف و فلزي از استحكام بسيار خوبي برخوردار هستند و به همين علت اگر قرار است وسايل سنگيني روي ميز قرار داده شود است بهتر است ميزهاي چوبي ام دي اف و يا فلزي را خريداري نماييد.

متناسب با ديزاين شركت و اداره

در هنگام انتخاب ميز براي شركت و يا سازمان ها بايد به رنگ ديوارها و حتي كف نيز توجه داشت. اگر رنگ ميز مدرن وود تك  با رنگ ديوار ها و كف هماهنگي داشته باشد موجب زيبايي هرچه بيشتر فضاي داخلي مي شود. به طور كلي رنگ هاي تيره بيشتر از رنگ هاي روشن طرفدار دارند چرا كه به عقيده ي اين افراد رنگ هاي تيره جذابيت بيشتري دارند. اگر در انتخاب رنگ ميز دچار ترديد هستيد مي توانيد از يك طراح داخلي كه به خوبي با مباحث تركيب رنگ ها آشناييت دارد كمك بگيريد.

 

  1. ميزهاي كارمندان و پرسنل نبايد بيش از اندازه بلند و مرتفع باشد. اگر ميز مدرن با كيفيت  خريداري شده بيش از حد بلند و متفع باشد موجب مي شود كه كارمندان به آساني به وسايل روي ميز دسترتسي نداشته باشند. از سوي ديگر كوتاه بودن بيش از اندازه ي ميز نيز به معناي خم شدن كاربر و در نتيجه منجر به مشكلات جسماني مي شود. ميز كار اداري مدرن بايد حتما اصولي و طبق استانداردهاي لازم طراحي و ساخته شده باشد.

 

  1. ميزهاي كارمندان بايد در اندازه اي باشد كه به راحتي بتوان نسبت سيستم كامپيوتر، لوگوي شركت، تقويم، كاتالوگ و ديگر وسايل را بر روي آن قرار داد. اگر ميز مدرن داراي فضاي كافي باشد، كارمندان راحت تر به كارهايشان رسيدگي مي كنند.

 

  1. رنگ ميز در حين خريد يكي ديگر از موارديست كه بايد به آن توجه نمود. خريد ميز اداري مدرن رنگ هاي تيره جذابيت بيشتري دارند و از سوي ديگر بيشتر مي توانند توجه ناظرين را به خود جلب كنند. البته اين نظريه قطعي نيست و بهترين انتخاب، رنگي است كه با دكوراسيون داخلي اتاق مديريت هارموني داشته بهترين رنگ ميز مدريتي مي باشد

 

  1. طرح و فرم ميز مورد ديگريست كه حتما بايد به آن توجه داشت. ميزي را كه براي شركت و اداره ي خود انتخاب مي كنيد بهتر است از سادگي خارج بوده و داراي اشكال و طرح هاي خاص و زيبايي باشد. ميزهاي با طرح و اشكال زيبا به زيباسازي محيط داخلي كمك بسياري مي كنند.

سوال از وكيل

۱۵ بازديد

سوال از وكيل : امروزه براي پرسيدن سوال از وكيل راه هاي گوناگوني وجود دارد. با توجه به اينكه اكثر موسسات حقوقي داراي وب سايت و شبكه هاي اجتماعي مي باشند مي توانيد به شكل آنلاين با وكلا ارتباط برقرار نموده و سوالات حقوقي خود را مطرح نماييد. تماس تلفني روشي ديگر براي ارتباط با وكيل و مشاوره گرفتن از وي مي باشد كه داراي مزيت هاي بسياري مي باشد. اول انكه امكان ارتباط با وكيل ملك در هر ساعتي در طول روز فراهم و ميسر است و دوم آنكه طبيعتا مشاوره به شكل تلفني كم هزينه تر از مشاوره حضوري است.

آيا مشاوره آنلاين و تلفني با وكيل سودمند است

آيا مشاوره آنلاين و تلفني با وكيل املاك مي تواند در راستاي حل شدن مشكلات حقوقي پرونده سودمند باشد؟ اين سوال شايد سوال خيلي از افراد باشد. در پاسخ بايد گفت كه نمي توان يك جواب قطعي به آن داد چرا كه تا حد زيادي بستگي به پيچيدگي هاي پرونده و مشكل حقوقي فرد دارد. اگر مشكلات به وجود آمده ساده باشند با يك مشاوره تلفني و يا آنلاين و پرسيدن سوال از وكيل مي توان گره از كار پرونده باز كرد اما طبيعتا هنگامي كه پرونده بسيار پيچيده باشد و لازم باشد كه وكيل از نزديك مستندات و جوانب پرونده را مشاهده نمايد به هچ عنوان هيچ يك از اين صورت هاي مشاوره نمي تواند راهكار خوبي باشد و در چنين شرايطي حتما بايد حضورا به نزد وكيل خبره و متخصص مراجعه نمود. وكالت به صورت كلي در اقسام مختلفي وجود دارد كه در ادامه به شرح هر يك از آن ها خواهيم پرداخت و توضيحاتي را در باره ي هر يك ارائه مي دهيم:

انواع وكالت

وكيل انتخابي

وكيل انتخابي يك عنوان است و اين عنوان در مواردي به كار برده مي شود كه شخصي، وكيل خود را انتخاب و با انعقاد قرارداد وكالت از او مي ‌خواهد وكالت او را براي دفاع از حقش در مراجع قضايي بر عهده بگيرد.

وكيل تسخيري

هنگامي كه يك دعواي كيفري وجود داشته باشد كه الزام حضور وكيل در آن احساس شود اما فرد قادر به اخذ وكيل به علت نداشتن بضاعات مالي نباشد در آن صورت خود دادگاه براي فرد يك وكيل ملك رايگان اخذ مي كند. اين وكيل حق هيچگونه دريافت حق لوكاله اي را از موكل خود ندارد و بايد تمام سعي و تلاش خود را در خصوص پرونده ي موكل خود بكند تا به سرانجام برساند. عنوان وكيل ملكي خوب كه به اين ترتيب وارد پرونده مي‌شود، وكيل تسخيري است.

وكيل معاضدتي

در مواردي كه اشخاص براي دفاع از حقوق خود در دعاوي حقوقي نياز به وكالت داشته باشند ولي به دلايلي امكان گرفتن وكيل نداشته باشند، با تشخيص عسرو حرج موكل از سوي دادگاه يا تشخيص كميسيون معاضدت كانون وكلا، در اين موارد وكيلي به صورت رايگان دفاع از حقوق شخص معسر را بر عهده مي‌گيرد. عنوان وكيل ياد شده در اين موارد، وكيل معاضدتي است.

وكيل اتفاقي

وكيل پايه يك دادگستري شخصي است كه داراي تحصيلات دانشگاهي در مقطع ليسانس و با بالاتر در رشته  حقوق يا فقه و يا مباني حقوق اسلامي است و به شغل وكالت مشغول است اما وكيل اتفاقي عنواني است كه به فردي داده مي شود كه داراي شغل وكالت نيست.

در واقع  اگر شخصي تحصيل كرده رشته حقوق باشد ولي شغل اصلي او وكالت نباشد و بخواهد به صورت اتفاقي براي حل مشكلاتي كه بستگان نزديك او در مراجع قضايي دارند، خارج از چرخه و آزمون‌هاي سخت كانون وكلاي دادگستري، از اين كانون براي همان مورد خاص پروانه وكالت موردي بگيرد، با طي مراحل قانوني و پرداخت هزينه مربوطه مي‌تواند به اين امر اقدام كند. شخصي كه با اين روش وكالت موردي براي دفاع از حقوق بستگانش گرفته‌است را وكيل ملك اتفاقي گويند.

شركت هاي تغيير دكوراسيون

۱۸ بازديد

شركت هاي تغيير دكوراسيون طراحي داخلي به خوبي نشان مي ‌دهد كه افراد بيش از پيش به زيبايي محيط داخلي منزل و محل كارشان اهميت مي دهند و براي طراحي آن هزينه مي كنند. شركت ‌هاي تغيير دكوراسيون كارشان اين است كه دكوراسيون منزل و يا محل كار را تغيير داده و آن را به شكل كاملا اصولي و استاندارد بر طبق سلايق شما بچينند.  به طور معمول اكثر شركت هاي طراحي و دكوراسيون داخلي، تمامي خدمات ساختماني و خدمات مربوط به طراحي داخلي را انجام مي ‌دهند. يعني چه شما تصميم به طراحي نماي ساختمان بگيريد و يا بخواهيد چيدمان و ديزاين داخلي واحد خود را تغيير دهيد، مي‌توانيد از مشاوره و خدمات اجرايي اين شركت ‌معماري داخلي هلگر  بهره ‌مند شويد.

يكي از دغدغه هاي اصلي افراد اين است كه چطور مي شود از ميان شركت هاي زيادي كه كار طراحي داخلي انجام مي دهند بهترين شركت را انتخاب كرد؟ در ادامه ي مطلب قصد داريم در خصوص نكاتي صحبت كنيم كه به شما در انتخاب يك شركت طراحي خوب بسيار كمك مي نمايد:

 

شناخت درست شركت هاي تغيير دكوراسيون

 

اگر قصد داريم بازسازي انجام دهيد بررسي كنيد و ببينيد كه شركت مربوطه چند پروژه بازسازي انجام داده است. توصيه مي شود كه حتما رزومه كاري شركت هاي تغيير دكوراسيون را بررسي كنيد و اگر شركت مورد نظر قبلا پروژه مشابهي را انجام نداده بهتر است سراغ شركت طراحي داخلي ديگري براي كار خود برويد.

 

بررسي كردن نمونه كارهاي شركت

 

بررسي كردن نمونه كارهاي شركت راهكار ديگري براي تشخيص كيفيت كار شركت طراحي است. بهتر است كه از شركتي كمك بگيريد كه كپي ‌كار نبوده و براي هر پروژه ايده ‌هاي جديد و خلاقانه داشته باشد. شركت‌هاي خوب همواره به دنبال ايده ‌پردازي هستند. به جز بررسي نمونه ‌كارها مي ‌توانيد از طراح در مورد پروژه مورد نظرتان سوال بپرسيد و جواب‌هاي او را بررسي كنيد. از طريق اين روش مي ‌توانيد تشخيص دهيد كه سبك كاري اين طراح تا چه اندازه با سليقه و نياز شما هماهنگ است.

 

زمان مورد نياز براي اجراي پروژه

 

ببينيد كه شركت براي اجراي پروژه چقدر زمان لازم دارد؟ قبل از شروع به انجام دادن پروژه شركت هاي دكوراسيون داخلي با توجه به مواردي همچون توانايي، نيروي كار و شلوغي سرشان يك تخمين زماني در خصوص اتمام كار ارائه مي دهند. بنابراين بايد ببينيد كه آيا زمان پيشنهادي آن‌ها با زمانبندي شما هماهنگ است يا خير. از طرفي ديگر خيلي مهم است كه شركت مورد نظر بتواند پروژه را در همان زماني كه اعلام كرده تحويل دهد. اين مسئله را مي‌توانيد با بررسي سابقه كاري‌ و ضمانتي كه براي اين منظور مي‌دهند متوجه شويد.

 

داشتن تعهد در خصوص كيفيت كاري

 

كيفيت در هر كاري حرف اول را مي زند. اينكه براي هر بخش از پروژه از چه متريال‌، مواد و مصالحي استفاده مي‌ شود وهر يك از متريال‌ ها از كدام برند تهيه مي ‌شوند بسيار حائز اهميت است. بهتر است كه نوع مصالح و برند آن‌ها را در قراردادتان با شركت هاي تغيير دكوراسيون  قيد كنيد تا مطمئن باشيد كه سرتان كلاه نمي ‌رود.

 

تضمين

 

اكثر شركت هاي طراحي و دكوراسيون داخلي خوب و حرفه اي به دليل آنكه نسبت به كارشان و تخصصي كه دارند مطمئن هستند كارشان را تضمين مي ‌كنند و در قالب يك قرارداد درست و حسابي به شما اطمينان خاطر مي ‌دهند كه بر همه چيز كنترل خواهند داشت. به طور معمول وقتي با شركت هاي طراحي و دكوراسيون كار مي كنيد به تضمين كيفيت ان ها توجه ويژه اي داشته باشيد. به عنوان مثال در طراحي هاي سه بعدي پيش از اجراي بهتر است از شركت دكوراسيون داخلي  بخواهيد كه تطبيق طرح سه بعدي ارائه شده را در اجرا تضمين كند.

 

خريد ميز اداري مدرن

۱۲ بازديد

خريد ميز اداري مدرن و شيك

 

خريد ميز اداري مدرن : ميز اداري از جمله لوازم ضروري براي تمامي ادارات و سازمان ها و نهادها و ارگان ها به شمار   مي رود. امروزه كارمندان و پرسنل اكثر اوقات كاري خود را در پشت ميزهايشان سپري مي نمايند. به همين علت كارفرما براي آنكه بازدهي و كارايي كارمندان خود را افزايش دهد لازم است كه يك ميز مدرن مناسب را براي آن ها تهيه نمايد. يكي از ميزهايي كه براي استفاده در شركت ها و اداره ها بسيار مناسب است، ميز مدرن مي باشد. ميزهاي مدرن به ميزهايي گفته مي شود كه از نظر طراحي و ساخت شكل هاي جديدي دارند. استفاده از ميزهاي اداري مدرن و شيك بر روي دكوراسيون داخلي شركت ها تاثيرات مثبت بسياري مي گذارد و حال و هواي شركت و اداره را كاملا دگرگون مي سازد. اين دگرگوني به طور مستقيم بر روي روحيه ي افراد مشغول به كار در ادارهو شركت تاثير مي گذارد. در حين خريد ميز اداري مدرن بايد به نكاتي توجه داشت كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت:

 

نكات مهم در خريد ميز اداري مدرن وود تك

يكي از مهم ترين نكات در حين خريد ميز اداري، توجه به متريال ميز است. امروزه ميزهاي اداري در متريال هاي گوناگوني همچون چوب، ام دي اف و فلز طراحي و ساخته مي شوند كه هر كدام داراي قيمت هاي مختلفي هستند. به طور معمول ميزهاي طراحي شده از چوب طبيعي در مقايسه با ميزهاي ام دي اف و ميز هاي فلزي گران قيمت تر بوده و اغلب براي سبك هاي كلاسيك مورد استفاده قرار مي گيرند. اين مدل از ميزها به قدري باشكوه و زيبا هستند كه در نگاه اول هر مخاطبي را مجذوب و شيفته خود مي كنند. در مقابل ميزهاي ام دي اف و ميزهاي فلزي ارزان قيمت تر هستند و براي سبك هاي مدرن بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

از ديگر نكات مهمي كه در حين خريد ميز بايد به آن توجه داشت، رنگ ميز است. انتخاب رنگ ميز  مدرن وود تك موضوعي كاملا سليقه اي است. عده اي رنگ هاي تيره را مي پسندند و معتقدند كه رنگ هاي تيره جذابيت بيشتري دارند و عده اي ديگر هم ترجيح مي دهند كه از رنگ هاي روشن استفاده كنند و مي گويند كه رنگ هاي روشن فضا را روشن تر مي كند. براي انتخاب رنگ ميز بايد به رنگ ديوارها و رنگ متريال مورد استفاده شده در كف توجه كرد تا در نهايت رنگي را انتخاب كرد كه هماهنگي هاي لازم را با فضا داشته باشد.

 

استحكام بالاي ميز و صندلي هاي وود تك

استحكام ميز اداري از جنبه هاي بسيار مهم يك ميز است. اگر بر روي يك ميز نياز است وسايل سنگين قرار گيرد بهتر است از ميزهايي استفاده نماييد كه داراي استحكام بالايي باشند. ميزهاي چوبي ام دي اف و فلزي ميزهايي هستند كه داراي استحكام خوبي مي باشند. اما اگر يك ميز جنبه دكوري دارد و كار زيادي با آن نداريد مي توانيد از ميزهاي لوكس تر و سبك تر مانند ميزهاي شيشه اي استفاد كنيد. از خريد ميز اداري مدرن فضاي اداره و شركت خو درا در نظر داشته باشيد و براساس آن ميز مدرن ود تك  مورد نظر خود را انتخاب نماييد. ميز اداري اگر بيش از حد بزرگ باشد كل فضاي موجود و در دسترس را به خود اختصاص مي دهد و ممكن است در رفت و آمد مشكلاتي را ايجاد نمايد. اگر ميز اداري خيلي كوچك هم باشد كارمندان نمي توانند وسايل ها و ابزارهاي مورد نياز و پركاربرد خود را بر روي آن قرار دهند. بنابراين توصيه مي شود كه  قبل از خريد ميز بايد حتما به خوبي فضاي كاري را مورد تحليل و سنجش قرار داد تا در نهايت يك ميز با اندازه اي مناسب را تهيه نمود.