پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

سوال از وكيل

اين يك وبلاگ كاري است

سوال از وكيل

۱۵ بازديد

سوال از وكيل : امروزه براي پرسيدن سوال از وكيل راه هاي گوناگوني وجود دارد. با توجه به اينكه اكثر موسسات حقوقي داراي وب سايت و شبكه هاي اجتماعي مي باشند مي توانيد به شكل آنلاين با وكلا ارتباط برقرار نموده و سوالات حقوقي خود را مطرح نماييد. تماس تلفني روشي ديگر براي ارتباط با وكيل و مشاوره گرفتن از وي مي باشد كه داراي مزيت هاي بسياري مي باشد. اول انكه امكان ارتباط با وكيل ملك در هر ساعتي در طول روز فراهم و ميسر است و دوم آنكه طبيعتا مشاوره به شكل تلفني كم هزينه تر از مشاوره حضوري است.

آيا مشاوره آنلاين و تلفني با وكيل سودمند است

آيا مشاوره آنلاين و تلفني با وكيل املاك مي تواند در راستاي حل شدن مشكلات حقوقي پرونده سودمند باشد؟ اين سوال شايد سوال خيلي از افراد باشد. در پاسخ بايد گفت كه نمي توان يك جواب قطعي به آن داد چرا كه تا حد زيادي بستگي به پيچيدگي هاي پرونده و مشكل حقوقي فرد دارد. اگر مشكلات به وجود آمده ساده باشند با يك مشاوره تلفني و يا آنلاين و پرسيدن سوال از وكيل مي توان گره از كار پرونده باز كرد اما طبيعتا هنگامي كه پرونده بسيار پيچيده باشد و لازم باشد كه وكيل از نزديك مستندات و جوانب پرونده را مشاهده نمايد به هچ عنوان هيچ يك از اين صورت هاي مشاوره نمي تواند راهكار خوبي باشد و در چنين شرايطي حتما بايد حضورا به نزد وكيل خبره و متخصص مراجعه نمود. وكالت به صورت كلي در اقسام مختلفي وجود دارد كه در ادامه به شرح هر يك از آن ها خواهيم پرداخت و توضيحاتي را در باره ي هر يك ارائه مي دهيم:

انواع وكالت

وكيل انتخابي

وكيل انتخابي يك عنوان است و اين عنوان در مواردي به كار برده مي شود كه شخصي، وكيل خود را انتخاب و با انعقاد قرارداد وكالت از او مي ‌خواهد وكالت او را براي دفاع از حقش در مراجع قضايي بر عهده بگيرد.

وكيل تسخيري

هنگامي كه يك دعواي كيفري وجود داشته باشد كه الزام حضور وكيل در آن احساس شود اما فرد قادر به اخذ وكيل به علت نداشتن بضاعات مالي نباشد در آن صورت خود دادگاه براي فرد يك وكيل ملك رايگان اخذ مي كند. اين وكيل حق هيچگونه دريافت حق لوكاله اي را از موكل خود ندارد و بايد تمام سعي و تلاش خود را در خصوص پرونده ي موكل خود بكند تا به سرانجام برساند. عنوان وكيل ملكي خوب كه به اين ترتيب وارد پرونده مي‌شود، وكيل تسخيري است.

وكيل معاضدتي

در مواردي كه اشخاص براي دفاع از حقوق خود در دعاوي حقوقي نياز به وكالت داشته باشند ولي به دلايلي امكان گرفتن وكيل نداشته باشند، با تشخيص عسرو حرج موكل از سوي دادگاه يا تشخيص كميسيون معاضدت كانون وكلا، در اين موارد وكيلي به صورت رايگان دفاع از حقوق شخص معسر را بر عهده مي‌گيرد. عنوان وكيل ياد شده در اين موارد، وكيل معاضدتي است.

وكيل اتفاقي

وكيل پايه يك دادگستري شخصي است كه داراي تحصيلات دانشگاهي در مقطع ليسانس و با بالاتر در رشته  حقوق يا فقه و يا مباني حقوق اسلامي است و به شغل وكالت مشغول است اما وكيل اتفاقي عنواني است كه به فردي داده مي شود كه داراي شغل وكالت نيست.

در واقع  اگر شخصي تحصيل كرده رشته حقوق باشد ولي شغل اصلي او وكالت نباشد و بخواهد به صورت اتفاقي براي حل مشكلاتي كه بستگان نزديك او در مراجع قضايي دارند، خارج از چرخه و آزمون‌هاي سخت كانون وكلاي دادگستري، از اين كانون براي همان مورد خاص پروانه وكالت موردي بگيرد، با طي مراحل قانوني و پرداخت هزينه مربوطه مي‌تواند به اين امر اقدام كند. شخصي كه با اين روش وكالت موردي براي دفاع از حقوق بستگانش گرفته‌است را وكيل ملك اتفاقي گويند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.